piątek, 31 maja 2013

Jak zrobić banner na blog - bez Photoshopu i bez własnych zdjęć

Do Picmonkey wgraj dowolny, całkowicie obojętne jaki obrazek. 




Wybierz grupę narzędzi oznaczoną jak wskazuje lewa strzałka i rozwiń podgrupę "Geometric". Wybierz prostokąt.

 
Pojawił się mały prostokąt (1). Aby tło bannera było w kolorze, jaki ci odpowiada, musisz przesuwać suwak-kółko oznaczone numerem 2. Jeśli znasz kod szesnastkowy - klik! - wybranego koloru, możesz zaznaczyć kod oznaczony trójką i w jego miejsce wpisać pożądany numer, zatwierdzając enterem. Kod dla bieli to ffffff.

  
Rozciągnij prostokąt poza granice rysunku, aby go zasłonić. Użyj klawisza "Merge", przedostatniego u góry. Teraz masz już czyste płótno, na którym namalujesz swój obraz. Za ponocą opisywanej w poprzedniej części opcji Resize możesz zmienić wielkość - banner powinien być minimalnie węższy niż korpus bloga. Nie powinien też zajmować na wysokość więcej, niż połowy ekranu - zwłaszcza ekranu mniejszych urządzeń, takich jak tablety, małe laptopy czy netbooki. Z mojego doświadczenia wynika, że nie warto przekraczać wysokości 400px.
Poniżej znajdują się porady, jak pracować z obiektami Picmonkey i przykłady bannerów.

Z menu obiektów wybrałam Paper scraps - a spomiędzy nich kawałek dżinsowoniebieskiego papieru. Za pomocą kółek w narożnikach wyregulowałam jego rozmiar.

Znalazłam w menu takie fajne guziczki i przykleiłam je na narożnikach. Kiedy obiekt jest zaznaczony możesz kliknąć na nim prawym klawiszem myszy - rozwija się menu kontekstowe (nie wiem czemu, ale printscreen mi go nie utrwala, musisz uwierzyć na słowo ;)) - a w nim polecenie Duplicate layer. Dzięki niemu zaznaczony obiekt się skopiuje, dokładnie w takiej wielkości, jak oryginał. Dzięki temu unikniesz nie tylko ponownego nanoszenia obiektu z menu, ale też niedoskonałości w zmianach rozmiaru.

A kiedy naprawdę napracujesz się nad kolorem (1 lub 2) i skopiujesz w powyższy sposób element, możesz go odbić za pomocą klawiszy oznaczonych numerem 3. W ten sposób uzyskasz symetryczne dekoracje.
Dodałam tu na środku jeszcze małą pajęczynkę - a jej delikatny kolor zawdzięczam suwakowi Fade pod polem kolorów.
Oczywiście możesz dodać też napis - w znany ci już sposób łatwo go dostosujesz do swoich potrzeb.
Przypominam, że aby korzystać z elementów i czcionek oznaczonych koroną, trzeba wykupić płatną licencję. Ale i darmowa wersja pozwala na prawdziwe cuda :)
W weekend dodam jeszcze część trzecią kursu - jak zrobić własny nagłówek z klikalnymi polami. Nie będzie to wymagało szczególnej znajomości HTML czy jakichś skomplikowanych procedur, więc nic się nie bójcie ;))
Abo, ten edytor wydaje mi się najprostszy, a przy tym ma spory zasób gotowych elementów. No i kolaże są proste do zrobienia :) A z czego korzystałaś przedtem?
Aaire, Tonko - do usług :)
MaBo, cieszę się, że mogę pomóc :)
GaMo, czekam na kolejne dzieła :)
Aldio Arcadio, dziękuję :)
Katrinko, poszukaj inspiracji w necie, jest masa gotowych bannerów i blogów z pięknymi szablonami.
Florentyno, nie używam Windows, więc ciężko mi tak na ślepo coś radzić. U mnie okienko do wybierania zdjęć otwierało się ZA oknem przeglądarki i nie rzucało w oczy, może i u Ciebie występuje ten casus.
Kinnko, cieszę się niezmiernie :)
Pelasiu, polecam zapoznanie się z regułami odmiany, a przynajmniej poradami Poradni Językowej PWN. Pozwolę sobie chodzić do sklepu, nie do sklepa, i używać Photoshopu a nie Photoshopa. Moja dusza polonistki i rozum filolożki niechętnie godzi się na pospolite formy gramatyczne. Na studiach uczono mnie o uzusie i pewnie kiedyś nie będzie błędem mówienie i pisanie "tą książkę" czy "oglądnęłem" ale póki co pozostanę w mojej purystycznej bańce doskonałości językowej ;)

7 komentarzy :

Maria pisze... Best Blogger Tips Odpowiedz Best Blogger Templates

Ja akurat się HTML nie boję ;-), ale tego programu nie znałam i bez Twoich cudownie łopatologicznych objaśnień bym nie wiedziała, jak się zabrać do rzeczy. Bardzo pięknie dziękuję za instruktaż i inspirację :-)

Nailaa pisze... Best Blogger Tips Odpowiedz Best Blogger Templates

Powiem tak - jestes wielka :D
dla mnie to czarna magia... ale co do ciebie zaglądam to aż szczęka mi opada jak ty to rach ciach na części pierwsze rozkładasz :D

∽Lexi pisze... Best Blogger Tips Odpowiedz Best Blogger Templates

Jesteś niesamowita :D Dzięki za tą instrukcję :D

A real shopaholic pisze... Best Blogger Tips Odpowiedz Best Blogger Templates

Jezu jak ja sie ciesze ze znalazlam twoj bloga. Dzieki za rady

Szycie u Koty pisze... Best Blogger Tips Odpowiedz Best Blogger Templates

Dzięki, to za mało, ale...dzięki wielkie!

Anonimowy pisze... Best Blogger Tips Odpowiedz Best Blogger Templates

Dziękuję, za tak przydatny tutorial. Bardzo mi się przydał w zrobieniu bannera dla siebie:)

xhexagonx pisze... Best Blogger Tips Odpowiedz Best Blogger Templates

Matko, jak ja się cieszę że znalazłam taki blog! Jesteś geniuszem!!!!

Step 7: Then click on the save template.