środa, 20 marca 2013

Czas na Feedly

Feedlu to trochę inna bajka. Funkcjonuje jako wtyczka do Firefoxa albo Chrome'a, ale też jako strona internetowa i apka do smartfona.
Kiedy wejdziecie na główną stronę, to przed zalogowaniem zobaczycie przypadkowe blogi, mające zachęcić Was do używania czytnika.
U góry jest link do logowania (Login). Po kliknięciu pojawiła mi się taka tabelka, jak poniżej. Jak widać, Feedly pytało, czy logować się przez pocztę googlowską - a że gazeta.pl też jest na googlu, nie trzeba mieć koniecznie adesu na gmail.com.
 
Później czas na pozwolenie stronie na sczytanie danych z konta, w tym import zawartości GR.

I jesteśmy już w środku. Tak mniej więcej obsługuje się podstawowe funkcje.

Na obrazku z dymkami widać, jakie są funkcje, gdy przeglądamy feed pojedynczego bloga. Poniżej widać główne menu dla listy zbiorowej (Today). Ja osobiście przeglądam posty w całości (full articles), ale może wolicie inne układy, z samymi zajawkami?

Dodawanie nowych blogów jest łatwe:

Najechawszy na ikonkę z trzech poziomych linii, znajdującą się po lewej u góry, wyciągamy menu, klikamy plusik (4. od góry) i pojawia się po prawej coś takiego:
Ja akurat wrzuciłam w wyszukiwarkę słowo "knitting" - ale można też wpisać nazwę lub adres bloga. Jeśli jednak jesteśmy na stronie, którą chcemy subskrybować, poszukajmy ikonki feedly w prawym dolnym rogu:
 Po kliknięciu pojawia się paseczek z ikonkami: pierwsza z nich służy do podejrzenia strony w Feedly, inne - do dzielenia się przez serwisy społecznościowe.
 Po otwarciu danego kanału w Feedly wracamy do ustawień kanału (ten obrazek z "dymkami" wyżej, otwieramy właściwości subskrypcji, dodajemy feed do katalogu czy cokolwiek tam chcemy, save i blog dodany :)

Na razie nie mam czasu opisywać więcej, latanina okołoremontowa zaczyna mnie przerażać o.O

3 komentarze :

Paula pisze... Best Blogger Tips Odpowiedz Best Blogger Templates

Dziękuję Kochana i za posta o bloglovin i ten dzisiejszy :)

uczę się od Ciebie wielu rzeczy :)

Iwona Spychała pisze... Best Blogger Tips Odpowiedz Best Blogger Templates

Ja póki co testuję właśnie Feedly :) Dziękuję :)

Gabriela Gorgoń pisze... Best Blogger Tips Odpowiedz Best Blogger Templates

Dziękuję za posta.
I za "użycie" Mojego bloga :D

Step 7: Then click on the save template.