wtorek, 1 października 2013

Jak wstawić grafiki pomiędzy widgety w pasku bocznym - blogger

Zgodnie z wczorajszą zapowiedzią - dzisiaj kod umożliwiający rozdzielenie gadżetów / widgetów (jakkolwiek by ich nie nazwać) graficznymi wstawkami.
Czego potrzebujemy?
1. Musicie znać szerokość swojego paska bocznego - u mnie to 290 pikseli (z 1060 całej szerokości bloga). Grafika, której użyjecie musi być o jakieś 30 pikseli węższa od paska.
2. Teraz trzeba znaleźć grafikę. Ja swoje różyczki wzięłam z bloga, na którym są darmowe elementy na strony internetowe. W Google najlepiej wpisać "dividers freebies" i przerzucić wyszukiwarkę na grafikę. Pamiętajcie, by nie wykorzystywać niczego, co nie jest oznaczone jako "free for personal use" (darmowe do użytku prywatnego), to kradzież!
3. Grafika prawdopodobnie będzie w rozmiarze nieodpowiednim do bloga - możecie ją zmniejszyć w dowolnym edytorze graficznym - GIMPie czy PicMonkey. Pamiętajcie, by była nieco węższa, niż wasz pasek boczny - o około 30 pikseli.
4. Teraz trzeba wgrać grafikę online - na Picasę, Imageshack, Fotosik czy gdziekolwiek, gdzie dostaniemy bezpośredni link do obrazka.
5. Czas na kod :)
.sidebar .widget {
border-bottom:0px dotted $bordercolor;
margin:0 0 1.5em;
padding:0 0 80px;
background-image: url(TU WKLEJ BEZPOŚREDNI LINK DO OBRAZKA);
background-position: bottom;
background-repeat: no-repeat;
}

Liczba 80 w atrybucie "padding" oznacza odsunięcie obrazka od treści widgetu, pod którym się znajduje. Możecie przy niej pomajstrować w celu uzyskania najlepszego efektu :)
Wrzucamy wiecie, gdzie :)


Urso, dziękuję. To jeszcze nie koniec, muszę zrobić trochę miejsca w szafie. Tylko na razie szukam pomysłów na praktyczne i fajne rzeczy :)
Milu, Panicz kończy za miesiąc trzy lata, to już Poważny Wiek - i bardzo rozgadany i pomysłowy ;) Przebojem ostatniego tygodna jest pytanie "A co jest w śjotku?", dzięki któremu nieco rozmontowałam i wyczyściłam maszynę do szycia ;)
Anium, uwielbiam przeróbki i ponowne wykorzystanie materiałów :)
Urszulko, obawiam się, że na razie tylko się uczę. Z utrudnieniami w dodatku. Bardzo trudno jest jednocześnie ćwiczyć i wyciągać małe paluszki spod stopki czy pedała. Ale Panicz nauczył się już nawijania nitek na szpulki, wie, gdzie co przestawić, jak owinąć nitkę... Mały pomagier :)
Katrinko kochana, komputer, z tego co zauważyłam, nie gryzie (nie dotyczy współwłaścicieli komputera, zwłaszcza tych płci męskiej) - z większością moich instrukcji ciężko cokolwiek zepsuć (jedyna wymagająca większych zmian to ta na banner z klikalnymi linkami). A dziewczyny mogą poświadczyć, że ozdabianie bloga nie wymaga zbyt wiele czasu i wysiłku :) Będę zaglądać do Ciebie uważnie i czekać na Twoje szycie, co masz w planach?

7 komentarzy :

Katarzyna Ka pisze... Best Blogger Tips Odpowiedz Best Blogger Templates

Nie gryzie powiadasz:)))Ale jak mi coś nie wyjdzie to zachodzi uzasadniona obawa,że ja mogę pogryźć biedaka:)
Pogmeram w poniedziałek...zacznę wytęskniony urlop:)))
A co uszyję...zapewne to co mi wyjdzie,zacznę od igielnika.

Asia pisze... Best Blogger Tips Odpowiedz Best Blogger Templates

witam
chciałam wstawić grafiki wg twojej intrukcji na blogu. niby wszystko ok, robiłam krok po kroku a na koniec wyskoczył mi błąd bX-ryoacw i wyświetla ciągle:
Ups, wystąpił błąd.
Przepraszamy za niedogodności.
Odśwież stronę, by sprawdzić, czy wszystko wróciło do normy.

i nic się z tym już nie da zrobić , nie mogę edytować zaawansowanych opcji szablonu.
da się to jakoś naprawić?

www.slodkiblog.blogspot.com

Unknown pisze... Best Blogger Tips Odpowiedz Best Blogger Templates

duzo przydatnych porad u Ciebie, sama borykam się ze sprawami graficznymi na blogu wiec bardzo mi pomagasz :))

Natalia pisze... Best Blogger Tips Odpowiedz Best Blogger Templates
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Anonimowy pisze... Best Blogger Tips Odpowiedz Best Blogger Templates

Jesteś cudowna, szukałam poradnika jak poradzić sobie z wyglądem na blogu, a dzięki Tobie mam nawet dużo więcej :)!

flawlessgirl pisze... Best Blogger Tips Odpowiedz Best Blogger Templates

szukam kodu na usunięcie ramek i cienia ale nie do zdjęć w postach, bo to już mam ale to zdjęć lub ikon w prawym pasku..proszę o pomoc ;)

Unknown pisze... Best Blogger Tips Odpowiedz Best Blogger Templates

U mnie gdy próbuje użyć tego kodu wyskakuje błąd why :(

Step 7: Then click on the save template.