czwartek, 9 kwietnia 2015

Il grande favorito

Il grande favorito to prosty raglan oversized, z dużym dekoltem. Oryginał jest z długim rękawem i pewnie powstanie i taka wersja. Tym razem jednak miałam ochotę na bezrękawnik. Wzór prosty do dziergania, dobrze opisany, mogę polecić z czystym sumieniem. Być może kolejna wersja będzie leciutko taliowana.


Druty 8mm, włóczka to Camellia La Passion.
Dane: 50 g / 55 m; 37% akrylu, 30% poliamidu, 15% poliestru, 10% moheru i 8% nici metalizowanej. Takie połączenie składników daje włóczkę bardzo miękką, kompletnie niegryzącą (ja wiem, że zawsze piszę, iż nic mnie nie gryzie, ale czuję, czy włóczka gryzie, czy nie ;) ) i niekonwencjonalną. A czemu tak? Bo włóczka jest jakby wyszydełkowana z grubości lace i ma ciekawą, łańcuszkową strukturę.
Metalizowana nitka daje efekt lekkiego perłowego połysku, co fajnie wygląda w gotowym wyrobie.
Na zdjęciach nie widać za dobrze koloru, ale ten mój, nr 55, to szarość z lekkim odcieniem burego brązu, bardzo fajna i neutralna.
Sweterek wyszedł lekki, ale lekko lejący, co w przypadku oversize jest korzystne. Jest też bardzo ciepły, ale nie potogenny, jako osoba niemogąca nosić akrylu z powodu pocenia ten bezrękawnik noszę bez kłopotu.
Zostało mi jeszcze nieco tej włóczki, więc chyba machnę z niej jakiś mięciusi otulacz, myślę, że się dobrze sprawdzi i w takim zastosowaniu.
Aaaa, nauczyłam się German short rows, skróconych rzędów metodą niemiecką :)

Kasiu J., dzięki. Niestety nie mam jak zrobić sobie lepszych zdjęć, PanMąż odmawia kontaktów z aparatem :/
Joanno T, Babojolu, Deilephilo, Ewo, Dehaef - dziękuję :)
Blackcandyproduction - dzięki za informację, Breaking Bad nie zdzierżyłam, po jednym odcinku nie miałam ochoty na więcej, więc i postać była mi nieznana :)
Kijankowo, szkoda, że ta chęć pomocy w końcu im przechodzi ;)


4 komentarze :

Kasia J. pisze... Best Blogger Tips Odpowiedz Best Blogger Templates

Ostatnio odkryłam w mojej pasmanterii podobne moteczki :-) Tylko skład troszeczkę inny... Ale również moja jest niebywale miękka i miła - zakochałam się w niej i mam nadzieję dokupić więcej moteczków :-)
Twój bezrękawnik jest wspaniały! Doskonały kolor.
Ten projekt jest w moich ulubionych i czeka na wydzierganie ;-)
Pozdrawiam serdecznie.

Lucy eM Ko pisze... Best Blogger Tips Odpowiedz Best Blogger Templates

Truskaweczko, jak ten raglan uklada sie na biuscie badz tez raczej z boku niego? Mnie denerwuja zawsze te "faldy" miedzy pacha a biustem, i nie wiem, jak to przeskoczyc. A raglan bardzo lubialabym robic, bo i wlóczkooszczedny, i zszywac (brrrr) nie trzeba nic.

Urszula97 pisze... Best Blogger Tips Odpowiedz Best Blogger Templates

piękne,a Twój założony plan roczny już prawie zapełniony,

Aiden Decou pisze... Best Blogger Tips Odpowiedz Best Blogger Templates

Bardzo fajny! A ciekawa jestem jeszcze ile Ci tej włóczki 'zeżarł' ten bezrękawnik? :)

Step 7: Then click on the save template.